Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeSkaner
Konfiguracja skanera
Konfiguracja skanera

Jakość skanu wpływa na odczyt danych z faktury. Warto więc tak skonfigurować skaner aby wykorzystać jego pełny potencjał.

Karol Nowek avatar
Napisane przez Karol Nowek
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Jak skonfigurować skaner krok po kroku

  1. Aby to zrobić otwórz program Brother iPrint&Scan. Jeśli po instalacji oprogramowania otworzył się program Brother Utilities, wybierz iPrint&Scan i przechodząc do Więcej informacji pobierz i zainstaluj program.

    Scanye_skaner_konfiguracja_krok1

  2. Po instalacji otworzy się główne okno programu. Teraz musimy wybrać urządzenie, z którego będziemy korzystać.

    Scanye_skaner_konfiguracja_krok2

  3. Po wybraniu skanera przejdźmy do Skan aby móc skonfigurować odpowiednie opcje. To co najbardziej wpływa na jakość skanu to:

  • Rozmiar dokumentu,

  • Ustawienia koloru,

  • Rozdzielczość,

W większości przypadków (faktury A4, krótkie paragony, faktury igłowe) zalecamy ustawienie automatycznych ustawień. Skaner jednak jest w stanie skanować również długie faktury jak np. 1.5 metrowe faktury → wtedy sami wybieramy rozmiar: długi papier wąski.

Ustawienia koloru

Skanowanie w kolorze jest najbardziej efektywną opcją jeśli chodzi o ustawienia koloru. W przypadku np. czerni i bieli niektóre elementy faktury mogą zostać zniekształcone.

Rozdzielczość

Najczęściej polecaną opcją jest rozdzielczość 300x300 dpi. W przypadku bardziej wymagających faktur warto wybrać większe rozdzielczości. Musimy jednak zwracać uwagę na wagę pliku - im większa tym dłużej plik będzie przyjmowany przez Scanye. Limit wagi przesyłanych jednorazowo plików to 100 MB.

Czy często przetwarzasz faktury na cienkim papierze i przy dwustronnym skanowaniu pojawiają się puste strony?

Jeśli tak, przejdź do Wszystkie ustawienia > Korekta dokumentu > Usuwanie przenikania / wzoru i wybierz tę opcję. Problem białych stron zniknie!


💡Sugestia:

Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania, zapraszamy Cię do rozmowy na naszym czacie, w lewym dolnym rogu aplikacji.


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?