W jaki sposób przerobić fakturę dla Symfonii eBiuro w Scanye?
Obejrzyj wideo lub przeczytaj instrukcję!
Przygotowanie faktury do importu ze Scanye nie wymaga żadnych działań konfiguracyjnych w programie Symfonia eBiuro!
W celu przerobienia faktury przesyłamy wybrany dokument do Scanye.
W widoku edycji faktury sprawdzamy, czy wszystkie informacje zostały poprawnie odczytane z faktury.
Jeżeli informacje z faktury zostały poprawnie odczytane przechodzimy do pozycji księgowych.
Teraz, w zależności od typu faktury mamy dwie możliwości:
Pierwsza - jeżeli w przypadku danej faktury procedury JPK, kody GTU i Oznaczenie dowodu nie mają zastosowania wystarczy jedynie wybrać odpowiednią kategorię wyłącznie z poziomu formularza potwierdzania faktury, ważne, aby była ona taka sama jak kategoria w Symfonii eBiuro!
Druga - jeżeli w przypadku danej faktury należy wskazać Procedury JPK, Kody GTU lub Oznaczenie dowodu - wybieramy Nowy schemat.
Na dole zaznaczamy Stwórz schemat od zera i klikamy Dalej.
Wypełniamy pola:
Nazwa schematu
Opis pozycji (opcjonalne)
Oznaczenie dowodu
Procedury JPK
Kody GTU (w przypadku, gdy wybierzemy, że jest to faktura sprzedażowa)
Kategoria (musi być identyczna, jak kategoria w Symfonii eBiuro) - opcjonalnie można uzupełnić wyłącznie pole kategorii z poziomu formularza potwierdzenia faktury
Wybranie odpowiedniej kategorii to najważniejszy krok w całym procesie, ponieważ to na jej podstawia Symfonia eBiuro rozpoznaje jakich parametrów użyć do zaksięgowania dokumentu - więcej o tym poniżej.
Po wypełnieniu wszystkich pól klikamy Utwórz schemat.
Schemat został utworzony i przypisany do pozycji księgowych faktury w Scanye.
Tak, jak wspomniano wyżej, identyczna kategoria zarówno w Scanye, jak i w Symfonii eBiuro jest kluczowa do poprawnego przerobienia faktury.
Kategorie w eBiurze sprawdzamy w następujący sposób:
Po wybraniu kategorii i/lub schematu księgowego klikamy Zapisz i przejdź dalej. Zostaniemy wówczas przekierowaniu do okna eksportu skąd natychmiast możemy wysłać fakturę do Symfonii eBiuro.
Faktura trafi również do zakładki Faktury i będzie gotowa do późniejszego zaimportowania jej do Symfonii eBiuro.
💡Sugestia
Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania, zapraszamy Cię do rozmowy na naszym czacie, w lewym dolnym rogu aplikacji.








