Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeScanye dla przedsiębiorcy
Jak wystawić fakturę w Scanye?
Jak wystawić fakturę w Scanye?

Sprawdź, jak możesz wystawiać swoje faktury sprzedażowe w Scanye

P
Napisane przez Pomoc techniczna Scanye
Zaktualizowano ponad tydzień temu

Skorzystaj z naszego narzędzia do wystawiania faktur!

Wystawione w Scanye faktury automatycznie trafią do księgowości, a do nabywcy wyślesz je mailem bezpośrednio z zakładki Sprzedaż. Obejrzyj wideo lub przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, jak wystawić swoje faktury.

W zakładce "Sprzedaż" kliknij w przycisk "Wystaw nową fakturę".

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Po kliknięciu, aplikacja przeniesie Cię do ekranu wystawiania faktury. W prawym górnym rogu, klikając na ikonę koła zębatego "Ustawienia formularza", masz możliwość dostosowania widocznych pól w formularzu.

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Rozpoczynając proces wystawiania faktur, masz kontrolę nad numeracją faktur poprzez przycisk "Zmień".

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Po kliknięciu przycisku, możesz wybrać:

  • automatyczną numerację (domyślna propozycja od Scanye)

  • ręczne wprowadzanie numeru faktury

W przypadku automatycznej numeracji, masz również możliwość wyboru predefiniowanej serii systemowej lub zdefiniowania własnej. Wystarczy kliknąć "Dodaj nową numerację".

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Jeśli preferujesz ręczne numerowanie, wystarczy wybrać opcję "Wyłącz automatyczną numerację dla tej faktury". Ustawienia te zostaną zachowane i automatycznie zastosowane przy wystawianiu kolejnych faktur.

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Po zdefiniowaniu numeru faktury, przejdziesz do wypełniania pól w formularzu. Dodawanie nowego nabywcy jest proste - wystarczy kliknąć przycisk "Dodaj nowego nabywcę".

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Aby uzupełnić dane kontrahenta, wprowadź jego numer NIP i wykorzystaj funkcję "Pobierz z GUS" w celu automatycznego pobrania danych. Następnie, po kliknięciu "Zapisz", informacje o kontrahencie zostaną zapisane i będą dostępne do wyboru przy wystawianiu kolejnych faktur.

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Następnie możesz wybrać formę płatności i uzupełnić numer konta - aby zachować go na przyszłość wystarczy kliknąć "Zapisz jako nowy".

Data wystawienia i data transakcji automatycznie zostaną wyświetlone jako data tworzenia faktury. Jeśli konieczna jest zmiana, można to zrobić za pomocą ikonki kalendarza.

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Termin zapłaty można dostosować, wybierając odpowiednią datę z kalendarza lub wpisując odpowiednią liczbę dni, która zostanie automatycznie uwzględniona. Jeśli faktura została opłacona, w formularzu pojawi się dodatkowe pole na wpisanie daty płatności.

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Po uzupełnieniu informacji dotyczących płatności, przejdź do wypełnienia pozycji na fakturze. Nazwy towarów lub usług oraz jednostki można zapisywać i wykorzystywać w przyszłych fakturach - wystarczy po wpisaniu kliknąć Zapisz jako nowy.

Kody GTU wybierasz z listy, a resztę pól wpisujesz ręcznie. Kwoty na podstawie wartości netto (lub brutto, w zależności od ustawień) przeliczą się automatycznie.

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Możesz także dodać uwagi do faktury, które zostaną zapisane i będą dostępne w przyszłości.

Wystawianie faktur w Scanye, Wystawianie faktur, Sprzedaż

Po wypełnieniu wszystkich pól, wystarczy kliknąć "Zapisz fakturę".

Wystawiona faktura pojawi się w zakładce "Sprzedaż". Aby zobaczyć jej zawartość, wystarczy kliknąć "Podgląd". Stworzony dokument można pobrać/wysłać do nabywcy lub wykorzystać jako szablon do wystawienia podobnej faktury.

Faktura wystawiona w Scanye zostanie automatycznie wysłana do Księgowości, jeśli Twoje biuro rachunkowe również korzysta ze Scanye.


💡Sugestia

Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania, zapraszamy Cię do rozmowy na naszym czacie, w lewym dolnym rogu aplikacji.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?