Skorzystaj z naszego narzędzia do wystawiania faktur!
Wystawione w Scanye faktury automatycznie trafią do księgowości, a do nabywcy wyślesz je mailem bezpośrednio z zakładki Sprzedaż. Obejrzyj wideo lub przeczytaj artykuł, by dowiedzieć się, jak wystawić swoje faktury.
W zakładce "Sprzedaż" kliknij w przycisk "Wystaw nową fakturę".
Po kliknięciu, aplikacja przeniesie Cię do ekranu wystawiania faktury. W prawym górnym rogu, klikając na ikonę koła zębatego "Ustawienia formularza", masz możliwość dostosowania widocznych pól w formularzu.
Rozpoczynając proces wystawiania faktur, masz kontrolę nad numeracją faktur poprzez przycisk "Zmień".
Po kliknięciu przycisku, możesz wybrać:
automatyczną numerację (domyślna propozycja od Scanye)
ręczne wprowadzanie numeru faktury
W przypadku automatycznej numeracji, masz również możliwość wyboru predefiniowanej serii systemowej lub zdefiniowania własnej. Wystarczy kliknąć "Dodaj nową numerację".
Jeśli preferujesz ręczne numerowanie, wystarczy wybrać opcję "Wyłącz automatyczną numerację dla tej faktury". Ustawienia te zostaną zachowane i automatycznie zastosowane przy wystawianiu kolejnych faktur.
Po zdefiniowaniu numeru faktury, przejdziesz do wypełniania pól w formularzu. Dodawanie nowego nabywcy jest proste - wystarczy kliknąć przycisk "Dodaj nowego nabywcę".
Aby uzupełnić dane kontrahenta, wprowadź jego numer NIP i wykorzystaj funkcję "Pobierz z GUS" w celu automatycznego pobrania danych. Następnie, po kliknięciu "Zapisz", informacje o kontrahencie zostaną zapisane i będą dostępne do wyboru przy wystawianiu kolejnych faktur.
Następnie możesz wybrać formę płatności i uzupełnić numer konta - aby zachować go na przyszłość wystarczy kliknąć "Zapisz jako nowy".
Data wystawienia i data transakcji automatycznie zostaną wyświetlone jako data tworzenia faktury. Jeśli konieczna jest zmiana, można to zrobić za pomocą ikonki kalendarza.
Termin zapłaty można dostosować, wybierając odpowiednią datę z kalendarza lub wpisując odpowiednią liczbę dni, która zostanie automatycznie uwzględniona. Jeśli faktura została opłacona, w formularzu pojawi się dodatkowe pole na wpisanie daty płatności.
Po uzupełnieniu informacji dotyczących płatności, przejdź do wypełnienia pozycji na fakturze. Nazwy towarów lub usług oraz jednostki można zapisywać i wykorzystywać w przyszłych fakturach - wystarczy po wpisaniu kliknąć Zapisz jako nowy.
Kody GTU wybierasz z listy, a resztę pól wpisujesz ręcznie. Kwoty na podstawie wartości netto (lub brutto, w zależności od ustawień) przeliczą się automatycznie.
Możesz także dodać uwagi do faktury, które zostaną zapisane i będą dostępne w przyszłości.
Po wypełnieniu wszystkich pól, wystarczy kliknąć "Zapisz fakturę".
Wystawiona faktura pojawi się w zakładce "Sprzedaż". Aby zobaczyć jej zawartość, wystarczy kliknąć "Podgląd". Stworzony dokument można pobrać/wysłać do nabywcy lub wykorzystać jako szablon do wystawienia podobnej faktury.
Faktura wystawiona w Scanye zostanie automatycznie wysłana do Księgowości, jeśli Twoje biuro rachunkowe również korzysta ze Scanye.
💡Sugestia
Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania, zapraszamy Cię do rozmowy na naszym czacie, w lewym dolnym rogu aplikacji.