Co to jest miesiąc księgowy?
To miesiąc za który będą księgowane dodane dokumenty i liczone podatki na podstawie dodanych do niego dokumentów.
Dzięki temu przedsiębiorcy będą wiedzieć, które dokumenty były księgowane w konkretnym miesiącu.
Domyślnie jest to ostatni miesiąc z niepotwierdzonym kompletem dokumentów.
Przykład 1
W grudniu dodajemy dokumenty za “Miesiąc Księgowy - Listopad” (te z listopadową datą wystawienia lub wcześniejszą). Na podstawie tych dokumentów księgowy liczy podatki za listopad, które musimy opłacić w grudniu.
Przykład 2
Jeśli znaleźliśmy starą fakturę z września i dodaliśmy ją do “Miesiąc księgowy - Listopad” (bo poprzednio zapomnieliśmy ją wysłać), to będzie ona zaksięgowana w miesiącu księgowym “Listopad”.
Po co dodaliśmy miesiąc księgowy?
Dzięki temu od teraz w zakładkach Sprzedaż / Zakupy przedsiębiorca może łatwo znaleźć dokumenty na podstawie tego, w którym miesiącu były one księgowane.
To jaki miesiąc wybrać w Scanye?
Jeśli faktura ma datę wystawienia z poprzedniego miesiąca (lub wcześniej), to wybieramy domyślny ostatni niezamknięty miesiąc.
Za listopadowe i wcześniejsze → Listopad
Jeśli faktura jest z bieżącego miesiąca (a poprzedni jeszcze jest nie zamknięty), to wybieramy bieżący miesiąc.
Za grudniowe → Grudzień
Za styczniowe → Styczeń
💬 Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub dodatkowe pytania, zapraszamy do konwersacji na naszym czacie w lewym dolnym rogu aplikacji