Przejdź do głównej zawartości
Wszystkie kolekcjeNowości i aktualizacje w Scanye
Aktualizacja 05.12.2024 - Miesiąc Księgowy
Aktualizacja 05.12.2024 - Miesiąc Księgowy

W tym artykule opisujemy najnowszą funkcjonalność - Miesiące Księgowe w Scanye

Sylwia avatar
Napisane przez Sylwia
Zaktualizowano ponad miesiąc temu

Miesiące Księgowe

Wprowadziliśmy nową funkcjonalność, która pomaga Księgowym i Przedsiębiorcom lepiej organizować dokumenty. Od teraz Przedsiębiorcy mogą przypisywać dokumenty do konkretnego miesiąca księgowego już na etapie ich dodawania. Dzięki temu jako Księgowy unikniesz chaosu w skrzynce odbiorczej, zwłaszcza gdy dokumenty dotyczą różnych miesięcy i są przesyłane w tym samym czasie.


Jak działa Miesiąc Księgowy w Scanye?

Dodawanie dokumentów przez przedsiębiorcę

  • Przedsiębiorca wybiera typ dokumentu oraz miesiąc księgowy, do którego dokument ma być przypisany.

  • Dokumenty można dodawać tylko do niepotwierdzonych miesięcy. Po ich potwierdzeniu przez przedsiębiorcę nie można już dodawać kolejnych dokumentów do danego miesiąca.

  • Domyślnie, podczas dodawania dokumentów Scanye pokazuje poprzedni miesiąc względem daty dodania (np. w grudniu domyślnie ustawiony jest listopad).

Przypisywanie dokumentów w zakładce „Wysłane” u Przedsiębiorcy

Dodane dokumenty przez przedsiębiorcę trafiają do zakładki „Wysłane” z przypisaniem do wybranego miesiąca księgowego.

Przypisywanie dokumentów w zakładce „Odebrane” u Księgowego

Dodane dokumenty przez przedsiębiorcę trafiają do zakładki „Odebrane” z przypisaniem do wybranego miesiąca księgowego.

ℹ️ Co w przypadku kiedy przypisany został nieprawidłowy miesiąc?

Jeśli dokument został przypisany do niewłaściwego miesiąca, Księgowy może go poprawić podczas potwierdzania faktur. Przedsiębiorca również może dokonać zmiany miesiąca, ale tylko w ramach niezamkniętych już miesięcy.


Jak Scanye określa miesiąc księgowy dla dokumentów?

Nowo dodane dokumenty

Miesiąc Księgowy jest określany przy dodawaniu dokumentu przez przedsiębiorcę. Domyślnie ustawiony jest miesiąc poprzedni.

Dokumenty dodane przed wprowadzeniem funkcji

  • Potwierdzone dokumenty: miesiąc określony na podstawie daty dokumentu.

  • Potwierdzone faktury: miesiąc księgowy zgodny z datą wystawienia faktury.

  • Niepotwierdzone faktury:

    • Z Fakturowni, KSeF-u lub wystawione w Scanye - przypisane na podstawie daty wystawienia.

    • Niepotwierdzone pliki do OCR - przypisane do miesiąca poprzedniego względem daty dodania do Scanye.


Co w przypadku faktur z różnymi datami?

Faktury z datą wystawienia w jednym miesiącu, a datą sprzedaży w innym

  • Domyślnie miesiąc księgowy określany jest według daty wystawienia faktury.

  • Miesiąc Księgowy w Scanye nie jest znaczący przy imporcie do programu księgowego. Eksport odbywa się na takich samych zasadach jak dotychczas - daty księgowania do VAT i KPIR są ustalane na podstawie dat dziennych faktury (np. daty wystawienia lub sprzedaży, w zależności od konfiguracji programu)


Jak nowe rozwiązanie ułatwia pracę Księgowych?

  • Porządek w dokumentach - koniec z chaosem w zakładce „Odebrane"🙂

  • Szybsza weryfikacja - dokumenty są przypisane od razu do odpowiednich miesięcy.

  • Wygodna korekta - Księgowy może zmieniać miesiąc przypisania w razie potrzeby.


Jak nowe rozwiązanie ułatwia pracę Przedsiębiorców?

Nowa funkcja to nie tylko wsparcie dla Księgowych, ale także znaczące usprawnienie dla Przedsiębiorców:

  • Prosty proces dodawania dokumentów - Przedsiębiorca wybiera miesiąc księgowy już przy dodawaniu faktury, co eliminuje potrzebę późniejszej komunikacji z księgowym w tej sprawie.

  • Lepsza organizacja - Przedsiębiorca ma dostęp do dokumentów uporządkowanych według miesięcy we wszystkich zakładkach, co ułatwia ich przeglądanie i weryfikację.

  • Przejrzystość współpracy - wyraźne przypisanie dokumentów do miesięcy sprawia, że proces rozliczeń z księgowym staje się bardziej przejrzysty i mniej czasochłonny.


Podsumowanie

Nowa funkcjonalność w Scanye znacząco ułatwia organizację pracy z dokumentami zarówno dla księgowych, jak i przedsiębiorców. Dzięki niej współpraca staje się bardziej przejrzysta, mniej chaotyczna i intuicyjna.

Wypróbuj tę funkcję już dziś i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać!

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z naszym Zespołem Wsparcia na czacie, w lewym dolnym rogu aplikacji - z chęcią pomożemy!

💡 Czy masz czasem tak, że brakuje Ci czegoś w Scanye lub czujesz że coś mogłoby działać lepiej/inaczej - tak? Napisz nam o tym tutaj!

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?