Przejdź do głównej zawartości

Automatyczne przypomnienia o nieopłaconych fakturach

Jak włączyć i skonfigurować wysyłkę przypomnień o nieopłaconych fakturach do kontrahentów

Zaktualizowano ponad 2 tygodnie temu

Do czego wykorzystasz tę funkcję?

Funkcja automatycznych przypomnień w Scanye pozwala w prosty sposób informować Twoich kontrahentów o przekroczonym terminie płatności faktury.

Dzięki niej zaoszczędzisz czas, unikniesz ręcznego pilnowania płatności
i zwiększysz szansę na terminowe przelewy. 


Jak włączyć automatyczne przypomnienia

  1. Kliknij w swój adres e-mail (prawy górny róg), a następnie wybierz Ustawienia.

  2. Zjedź niżej do sekcji „Faktury” i włącz suwak -> „Przypomnij kontrahentom o nieopłaconych fakturach”.

  3. Skonfiguruj częstotliwość i liczbę przypomnień

    Wybierz:

    • Ile razy system ma przypomnieć (np. 3 razy),

    • Jak często (np. co tydzień).

  4. Na koniec kliknij Zapisz.

  5. Gotowe! Od teraz Twoi kontrahenci będą automatycznie otrzymywać przypomnienia o niezapłaconych fakturach.

💡 Możesz podejrzeć, jak wygląda przykładowy e-mail, klikając „Podgląd maila”.


Jak wygląda wiadomość z przypomnieniem?

Oto przykładowy e-mail, jaki otrzyma Twój kontrahent:

Jak ręcznie wysłać przypomnienie?

  1. Przejdź do zakładki Sprzedaż

  2. Zaznacz fakturę, której przypomnienie ma dotyczyć.

  3. Kliknij przycisk Wyślij ➡️ Wyślij przypomnienie.

  4. Wprowadź adres e-mail odbiorcy i kliknij Wyślij.

  5. Możesz podejrzeć, jak wygląda e-mail, klikając „Podgląd maila”.

Ważne

Ręczne przypomnienie możesz wysłać tylko jeśli spełnione są wszystkie warunki:

  • faktura ma przekroczony termin płatności,

  • faktura została wcześniej wysłana do kontrahenta mailem (z poziomu Scanye),

  • faktura nie została oznaczona jako opłacona,

  • faktura nie została zatwierdzona przez biuro rachunkowe.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?