Do czego wykorzystasz tę funkcję?
Funkcja automatycznych przypomnień w Scanye pozwala w prosty sposób informować Twoich kontrahentów o przekroczonym terminie płatności faktury.
Dzięki niej zaoszczędzisz czas, unikniesz ręcznego pilnowania płatności
i zwiększysz szansę na terminowe przelewy.
Jak włączyć automatyczne przypomnienia
Kliknij w swój adres e-mail (prawy górny róg), a następnie wybierz Ustawienia.
Zjedź niżej do sekcji „Faktury” i włącz suwak -> „Przypomnij kontrahentom o nieopłaconych fakturach”.
Skonfiguruj częstotliwość i liczbę przypomnień
Wybierz:
Ile razy system ma przypomnieć (np. 3 razy),
Jak często (np. co tydzień).
Na koniec kliknij Zapisz.
Gotowe! Od teraz Twoi kontrahenci będą automatycznie otrzymywać przypomnienia o niezapłaconych fakturach.
Jak wygląda wiadomość z przypomnieniem?
Oto przykładowy e-mail, jaki otrzyma Twój kontrahent:
Jak ręcznie wysłać przypomnienie?
Przejdź do zakładki Sprzedaż
Zaznacz fakturę, której przypomnienie ma dotyczyć.
Kliknij przycisk Wyślij ➡️ Wyślij przypomnienie.
Wprowadź adres e-mail odbiorcy i kliknij Wyślij.
Możesz podejrzeć, jak wygląda e-mail, klikając „Podgląd maila”.
❗ Ważne
Ręczne przypomnienie możesz wysłać tylko jeśli spełnione są wszystkie warunki:
faktura ma przekroczony termin płatności,
faktura została wcześniej wysłana do kontrahenta mailem (z poziomu Scanye),
faktura nie została oznaczona jako opłacona,
faktura nie została zatwierdzona przez biuro rachunkowe.