Przejdź do głównej zawartości

Optima - Akronimy

Z tego artykułu dowiesz się co to są akronimy i jak uzupełniać je w Scanye.

Zaktualizowano ponad 2 lata temu

Czy musimy uzupełniać Akronim kontrahenta w Scanye?

Co do zasady: nie musimy uzupełniać akronimu kontrahenta w Scanye, w przypadku jeśli dany kontrahent ma już zdefiniowaną kartotekę w bazie naszego podmiotu w Optimie. W takiej sytuacji, przy imporcie pliku XML do Optimy, program księgowy sam skojarzy kontrahenta z kartoteką na podstawie NIP-u.

Akronim Optima

Jeśli natomiast, nie mamy zdefiniowanej kartoteki kontrahenta w Optimie, to pojawiają się przed Tobą dwie możliwości:

  1. Jeśli uzupełnisz akronim kontrahent w Scanye - wówczas Optima stworzy nową kartotekę kontrahenta przy importowaniu pliku XML do programu księgowego.

  2. Jeśli nie uzupełnisz akronimu kontrahenta w Scanye - wówczas Optima nie stworzy nowej kartoteki kontrahenta, a faktury dotyczącego tego kontrahenta przypisane zostaną do kartoteki kontrahenta !NIEOKREŚLONEGO.

Gdzie możesz nadać akronim w Scanye ?

  1. Kliknij na dane kontrahenta pod polem kontrahent.

    Scanye jak nadać akronim
  2. W oknie edycji nadaj akronim i kliknij zapisz

    Scanye jak nadać akronim

Ważne

Jeśli wpiszesz akronim w Scanye dla kontrahenta, który już posiada kartotekę w Optimie i będzie on identyczny jak akronim wpisany już w Optimie, to wtedy kontrahent zostanie przyporządkowany przez program księgowy po tym akronimie.


Sprawdź również nasze pozostałe artykuły, odnośnie integracji Scanye z Optimą:


💡Sugestia


Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania, zapraszamy Cię do rozmowy na naszym czacie, w lewym dolnym rogu aplikacji.


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?