Czy musimy uzupełniać Akronim kontrahenta w Scanye?
Co do zasady: nie musimy uzupełniać akronimu kontrahenta w Scanye, w przypadku jeśli dany kontrahent ma już zdefiniowaną kartotekę w bazie naszego podmiotu w Optimie. W takiej sytuacji, przy imporcie pliku XML do Optimy, program księgowy sam skojarzy kontrahenta z kartoteką na podstawie NIP-u.
Jeśli natomiast, nie mamy zdefiniowanej kartoteki kontrahenta w Optimie, to pojawiają się przed Tobą dwie możliwości:
Jeśli uzupełnisz akronim kontrahent w Scanye - wówczas Optima stworzy nową kartotekę kontrahenta przy importowaniu pliku XML do programu księgowego.
Jeśli nie uzupełnisz akronimu kontrahenta w Scanye - wówczas Optima nie stworzy nowej kartoteki kontrahenta, a faktury dotyczącego tego kontrahenta przypisane zostaną do kartoteki kontrahenta !NIEOKREŚLONEGO.
Gdzie możesz nadać akronim w Scanye ?
⭐ Ważne
Jeśli wpiszesz akronim w Scanye dla kontrahenta, który już posiada kartotekę w Optimie i będzie on identyczny jak akronim wpisany już w Optimie, to wtedy kontrahent zostanie przyporządkowany przez program księgowy po tym akronimie.
Sprawdź również nasze pozostałe artykuły, odnośnie integracji Scanye z Optimą:
💡Sugestia
Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania, zapraszamy Cię do rozmowy na naszym czacie, w lewym dolnym rogu aplikacji.